Wychowankowie przedszkola mają prawo do:
- Właściwie zorganizowanego procesu wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńczego, zgodnie z ich rozwojem psychofizycznym,
- Opieki wychowawczej oraz ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej,
- Poszanowania godności osobistej,
- Swobody wyrażania myśli i przekonań,
- Rozwijania własnych zainteresowań i zdolności,
- Pomocy w wyrównywaniu różnego rodzaju braków i deficytów rozwojowych,
- Przygotowania umożliwiającego osiągnięcie "gotowości szkolnej",
- Przygotowania do samodzielnego życia,
- Wychowania w tolerancji dla samego siebie i innych ludzi, bez względu na rasę, płeć, wiek, stan zdrowia; akceptowanie ich potrzeb,
- Poznawania rzeczywistości przyrodniczej, społeczno - kulturowej i technicznej,
- Spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej,
- Wyrażania swoich spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności,
- Pomocy w budowaniu pozytywnego obrazu własnego "Ja",
- Zaspokajania poczucia bezpieczeństwa,
- Wprowadzania w kulturę bycia,
Obowiązkiem dzieci uczęszczających do Przedszkola jest:
- Szanowanie odrębności innych przedszkolaków,
- Przestrzeganie zasad i form współżycia ustalonych w zbiorowości przedszkolnej,
- Szanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności,
- Uczestniczenie w pracach porządkowych i samoobsługowych, pełnienie dyżurów,
- Przestrzeganie zasad higieny osobistej,
- Przestrzeganie zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek,
- Kulturalne zwracanie się do innych; używanie form grzecznościowych,
- Przestrzeganie zasady podporządkowania się kolegom pełniących dyżur,
- Zdyscyplinowane zgłaszanie się na zbiórki, zwłaszcza w czasie spacerów i wycieczek,
- Pomaganie słabszym kolegom,
- Przestrzeganie wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, prawda, miłość i piękno.